10 טיפים לתפעול אתר מכירות

הקמתם אתר אינטרנט כדי למכור מוצרים? אתם מתכננים אחד כזה? מנכ"ל ארט-אפ דובי יעקובוביץ' נותן לכם עשרה טיפים שיעזרו לכם להציג אתר טוב יותר, נכון יותר ובסופו של דבר - למכור יותר.

1. אל תסתיר את מה שאתה מוכר 
ברוב המקרים הגולשים רוצים מידע על המוצר שהם רוצים לקנות. אם קשה למצוא את אזור הקניות שלך, אם לדפים שלך לוקח זמן רב לעלות, או אם הגולשים לא יכולים למצוא את טופס ההזמנה, סביר להניח שהם יוותרו או ילכו לאתר של המתחרה שלך. 

כדי לשפר את חווית הקנייה של הלקוח, נסו לשמור כל דף שלא ישקל יותר מ 40k. בעמוד הקטלוג הצג רק תמונות ממוזערות והשתמש רק בתיאור קצר כך שמי שרוצה לרכוש את המוצר, יכנס לעמוד המוצר ויראה את התמונה והפרטים בצורה גדולה ומורחבת.

2. שמור על מראה מקצועי 
נניח שנכנסת לאתר שמציג בדיוק את המוצרים שאתה רוצה, אך הוא נראה רע מאד, לא אמין ובמילה אחת - חובבני. האם תרכוש שם את המוצר שמצאת? סביר להניח שלא. אמנם עדיין יש כמה אתרי אינטרנט שנראים רע אך למרות המוניטין והשם שצברו עם השנים הם מצליחים למכור, ויש להם קהל לקוחות גדול ונאמן. אך אם אתה עסק חדש, העיצוב של האתר חייב להיות מקצועי כדי שיבינו שאתה מספיק גדול וחזק. כל דבר פחות מזה תהפוך את העסק שלך לקטן ולא אמין. 

3. הפוך את האתר קל לניווט 
לעסקים וצרכנים היום יש מעט מאד זמן לבזבז. למעשה, במחקר שנעשה לאחרונה בארה"ב, נקבע כי לגולש הממוצע לוקח 7 שניות בלבד עד קבלת ההחלטה אם להשאר באתר בו הוא נמצא או לעבור לחפש משהו אחר. אם הגולשים לא מוצאים את מה שהם רוצים מהר באתר שלך הם יעברו הלאה. כדי לעזור להם למצוא את דרכם, מקם את סרגל הנייוט בצורה ברורה ומאד בדף הבית שלך וכלול פונקציית חיפוש שעובדות נכון. 

4. עודד בגלישה דחף לקנות 
בחנויות ובתי כלבו אוהבים בעלי העסקים למקם את הסחורה כמה שיותר קרוב לקופה. הם מגדילים את המכירות על ידי הצבת הפריטים המהווים את דיף הקניה במקומות שאתם עוברים כדי לצאת מהחנות. בחנויות מזון מהיר ומרכולים יש לעתים קרובות ממתקים ומגזינים ליד הדלפק. בחנויות הלבשה זה יהיה גרביים, תכשיטים או בושם ליד הקופה הרושמת. 

ניתן להשתמש בטקטיקות דומות באתר האינטרנט שלך, כדי להגדיל את המכירות של המוצר. למשל, אם יש לך מאמר על איך לבחור מצלמה דיגיטלית, שלב קישור למאמר בקטלוג המצלמות הדיגיטליות שלך. אם אתה מוכר ספרים, שים קישור לסקירה ולביקורת של כל הספר במקום שבו הקורא יכול לקנות את הספר שאתה סוקר. טקטיקה נוספת: מודעות באנר המריצים מוצרים נוספים בכל עמוד. מודעות אלו יעבדו כמו מודעות על חלון הראווה של הסופרמרקט האהוב עליך. הם מזכירים לגולשים את הדברים הנוספים שיש לך באתר.

5. הצע הרחבת המכירות 
אחת הדרכים הקלות ביותר להגביר את המכירות היא לאפשר ללקוחות שעומדים לבצע רכישה לדעת על מוצרים שהם עשויים לאהוב בנוסף למוצר שהם רווכשים. אם האתר שלכם מאפשר לעשות את זה בצורה אוטומטית, מה טוב. אם לא, נסו לשלוט על האופציה הזו בצורה ידנית.

6. תנו אפשרויות נוספות ליצירת קשר 
לא כולם מרגישים בנוח לתת את פרטי כרטיס האשראי באינטרנט, ולא כולם אוהבים לקנות עם כרטיס אשראי. כדי למקסם את המכירות שלך, אתה צריך להיות בטוח שאתה נותן ללקוחות שיטות חלופיות עבור ביצוע הרכישה. בנוסף לטופס ההזמנה באינטרנט, ספק דרך לאנשים להזמין באמצעות הטלפון, בפקס, בדואר. הפוך את האפשרויות האלה קלות למציאה. אם הלקוח שלך יצטרך לחפש את הדרך הנוחה שלו לרכוש יותר מדי זמן, תאבד את המכירות. 

אם אתם משמים לב שלקוחות רבים מדי מעדיפים להתקשר, להזמין בפקס או בדואר את המוצר שלהם, שקלו הוספת היטל עבור הזמנות שאינן אונליין. לחלופין, העלו את המחירים שלכם מעט ואז הציעו הנחה עבור הזמנה מקוונת. 

7. תגיד להם איך להגיע אליך 
לקוחות רוצים לדעת מי אתם ואיך הם יכולים ליצור קשר אחרי שהם עשו רכישה. והם רוצים שהמידע יהיה זמין וקל למציאה. אם זה לא יהיה כך, הכנות שלך או האמינות יהיו מוטלים בספק והלקוחות יעברו לאתר האינטרנט של המתחרה לבצע את הרכישה. 

ניתן להימנע מכך על ידי כפתור "צור קשר" שיופיע בכל דף של אתר האינטרנט שלך. הכפתור יכול להוביל לדף אינטרנט המפרט את שם העסק שלך, כתובת הדוא"ל העסק, טלפון, פקס ומידע נוסף.  

עצה: זכור כי האינטרנט, בניגוד לחנות בקניון הוא 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אנשים יכולים להשתמש בו במשך כל הלילה. ציין את שעות הפעילות ואת אזור הזמן שלך ביחד פרטי הקשר שלך, כדי למנוע מצב של חוסר מענה.

8. כלול טופס משוב 
טופס המשוב משמש שלוש מטרות. ראשית, זה נותן ללקוחות שלך דרך אחרת להגיע אליך. שנית, זה מאפשר לך לדעת מה הלקוחות חושבים על המוצרים והשירותים שלך לבין מה שהם רוצים אבל לא יכולים למצוא. לבסוף, טופס המשוב הוא מצוין ליחסי ציבור. הטופס יעזור ליצור רושם של חברה שאכפת מה יש ללקוחות לומר. שים את טופס המשוב במקום שבו אנשים יכולים למצוא אותו בקלות באתר האינטרנט שלך. זה יכול להיות על תפריט הניווט, או כקישור בטקסט. 

9. הגב לפניות בזמן קצר 
אחת האטרקציות המובילות של האינטרנט הוא המיידיות שלו. ניתן למצוא מידע, לבצע רכישות, לשלוח ולקבל מכתבים, לשלוח חשבוניות, להציג תמונות ומסמכים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. אבל זה גם אחד החסרונות המובילים של האינטרנט - לפחות עבור בעלי האתר. מכיוון ששירותים מקוונים זמינים 24 שעות ביממה, הלקוחות יצפו למענה מיידי בכל זמן ובכל שעה. אם יש לך שאלה, הם מצפים לקבל תשובה בתוך שעות, ולא ימים כפי שיקרה אם הם שלחו שאלה/הזמנה באמצעות הדואר המסורתי. 

כדי לשמור על הלקוחות שמחים ומרוצים, נסו לענות על כל דוא"ל בתוך 24 שעות או פחות. אם אתה לא עונה על הדוא"ל שלך בזמן קצר, הלקוחות צפויים להיות חסרי סבלנות ולפנות לאחד המתחרים שלך באינטרנט. 

10. עזרו לגולשים למצוא את דרכם בחזרה 
כאשר הגולשים מוצאים את אתר האינטרנט שלך, הם יכולים לשמור או להדפיס חלק מהמידע שלך ולקרוא במועד מאוחר יותר. בסופו של דבר, לאחר קריאה של החומר, הם עשויים לרצות לחזור אל האתר שלך. כדי לוודא שהם יכולים למצוא את דרכם בחזרה, כלול את שם האתר שלך, מספר הטלפון ואת הכתובת בתחתית כל עמוד. עשה זאת ע"י תבנית מסודרת כדי להמנע מפעולה ידנית שתחזור על עצמה בכל עמוד.

© כל הזכויות שמורות לארט-אפ בע"מ

 
seperator seperator

כתובת למשלוח מכתבים: ת.ד 9385 תל אביב


טלפון/פקס: 03-9503355


info@art-up.co.il :דוא"ל


www.art-up.co.il בע"מ Art-Up כל הזכויות שמורות ל ©